ایده‌های کاربردی برای طراحی اتاق خواب پسرانه

مهمترین اقدام جهت حفظ آرامش فرزندان دکوراسیون اتاق خوابشان می‌باشد لذا باید نسبت به آن اقدامات خاصی صورت گیرد. خلق و خو دختران و پسران کاملا متفاوت می‌باشد. لذا با توجه به روحیات و سلایقشان و نیز در نظر گرفتن ابعاد اتاقشان، بهتر است چیدمان اتاق خوابشان با مشورت با آنها انجام گیرد.  در طراحی اتاق خواب پسرانه با توجه به شرایط سنی و میزان رشد آنها بهتر است برای خرید تخت خواب، میز تحریر، کمد لباس دقت کافی را داشته باشید. همچنین دل نشین و جذاب بودن فضا در گذراندن وقت داخل اتاقشان تاثیر بسزایی دارد. لذا سعی نمایید طراحی طوری صورت گیرد که انرژی مثبت در جریان باشد.
 

طراحی اتاق خواب پسرانه نوجوان

در طراحی اتاق خواب پسرانه نوجوان بهره گیری از ویژگی‌های فکری و ذهنی نوجوانان لازم می‌باشد زیرا او را به هدفش نزدیکتر می‌نماید.انتخاب رنگ‌هایی مانند آبی، نارنجی، قرمز، زرد بسیار کارآمد بوده است. برای ایجاد تعادل بهتر است از رنگ سفید استفاده نمایید.

  • میز تحریر، کتابخانه، کمد لباس باید بگونه‌ای انتخاب شود که نوجوانان را به مطالعه و انجام تکالیف ترغیب نماید.
  • از ملزومات طراحی اتاق خواب پسرانه استفاده از لوازم و فاکتورهای ورزشی، فرش، پرده در تنوع بخشیدن به فضا بسیار موثر است.
  • در طراحی اتاق خواب پسرانه استفاده از نظرشان و ایده‌هایشان سبب بالا رفتن اعتماد به نفس همچنین عزت نفس آنها می‌گردد. بهتر است قبل از دیزاین کردن اتاقشان از نظر و دیدگاهشان جویا شوید. که بر اساس خواسته‌های آنها دکوراسیون اتاقشان انجام گردد. بیشتر پسرها در سنین نوجوانی به رنگ‌هایی همچون آبی و سبز نیز علاقه مند می‌باشند بهتر است از این رنگ‌ها در دکوراسیون استفاده شود.

طراحی اتاق خواب پسرانه بچه گانه

در این سن بچه‌ها به یک محیط برای تخلیه انرژی و بازی خود نیازمند هستند شما می‌توانید از موارد زیر در طراحی اتاق خوابشان استفاده کنید.

  •  استفاده از سرویس خواب هایی مانند ماشین
  • بکارگیری شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه شان در تزیین اتاق
  • انجام نقاشی هایی مانند جنگل و حیوانات بر روی دیوار
  • استفاده از شلف برای قرار دادن شخصیت کارتونی مورد علاقه فرزندان خود
  • اختصاص فضایی برای بازی
  • بکار گرفتن وسایلی که هیچ گونه لبه تیز و برنده ای نداشته باشد.

لذا نهایتا در طراحی اتاق خواب پسرانه شما باید بگونه ای عمل کنید و یا فضا را طوری طراحی کنید که فرزندتان تمایل به ماندن داخل اتاق را داشته باشد.

طراحی اتاق خواب پسرانه نوزاد

  • بهتر است شما فضایی برای نوزادتان در نظر بگیرید که از هیاهوی خانه به دور و در آرامش کامل باشد. تا براحتی بخواب رود.
  • شما می توانید از رنگ هایی مانند آبی، سبز، سفید، طوسی ، قهوه ای برای دیزاین اتاقشان استفاده کنید.که علاوه بر زیبایی حس آرامش را به نوزادتان القا نماید.
  • همچنین در طراحی اتاق خواب پسرانه نوزاد استفاده از برچسب های کارتونی و عروسکی بسیار مناسب می‌باشد. برای مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی طراحی اتاق خواب پسرانه خود را طوری انجام دهید که با گذشت زمان همچنان قابل استفاده باشد.
  • مهمترین نکته برای طراحی اتاق خواب پسرانه نوزاد استفاده از مبل راحتی می باشد که محلی برای استراحت شما در کنار فرزندتان بوده است.

طراحی اتاق خواب پسرانه دونفره

در آپارتمان‌های امروزی به دلیل محدودیت فضا ممکن است شما برای دو فرزند از یک اتاق مشترک استفاده نمایید. اگر پسران شما جوان یا نوجوان هستند بهتر است از سرویس خواب ساده و زیبا برای طراحی اتاقشان استفاده نمایید یکی از گزینه‌های مهم برای طراحی اتاق خواب پسرانه استفاده از تخت دو طبقه یا تخت تاشو بوده است که علاوه بر زیبایی در بهینه سازی فضا نیز به شما کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید کنار آن از میز تحریر و کمد لباس با طراحی متناسب با فضا استفاده نمایید.
در تخت دو طبقه از پله‌های آن بعنوان کشو و یا از تخت‌های کشودار بهره مند شوید که در مرتب سازی و نگهداری لوازم مختلف بسیار موثر است. استفاده از لوازم و المان‌های مورد علاقه فرزندانتان در آرامش آنها نقش بسزایی دارد.

فرش اتاق خواب پسرانه

برای خرید فرش بهتر است سن فرزند خود را در نظر بگیرید بعنوان مثال: چنانچه فرزندتان پسر کوچکی است و هنوز راه نمیرود ، انتخاب فرش در زیبایی و سلامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  در این صورت خرید فرش های پرزدار را به شما توصه نمیکنیم  زیرا ممکن است برای او مشکلات تنفسی ایجاد کند. در اتاق خواب پسرانه بچگانه بهتر است از فرش با پرزهای بلند استفاده کنید که در هنگام بازی دست و پا آنها در جای نرم و لطیف قرار گیرد. نقش و رنگ فرش در طراحی اتاق خواب پسرانه نیز موثر است.

پرده اتاق خواب پسرانه

انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه بهتر است با توجه به تم اتاق و وسایل بکار رفته انتخاب شود. پرده یکی دیگر از عوامل موثر در طراحی اتاق خواب پسرانه می‌باشد.

برای خرید تشک خواب از سایت ما این محصول را با برند رویال آسایش خریداری نمایید.