راهکارهایی جهت طراحی و دکوراسیون گیم نت یا کافی نت

گیم نت یا کافی نت مکانهایی در سطح شهر هستند که جوانان یا نوجوانان با پرداخت هزینه کم جهت استفاده از اینترنت و وسایل بازی و نرم افزارهای مختلف گیم می‌توانند خود را سرگرم نموده و ساعاتی را کنار دوستانشان باشند. با توجه به افزایش و تنوع بالای این بازی‌های ویدیویی و استفاده روز افزون جوانان از این موارد، طراحان اهمیت ویژه ای برای دکوراسیون گیم نت ها قائل هستند.

از مهمترین عوامل طراحی و دکوراسیون برای گیم نت یا کافی نت می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

  1. درنظر گرفتن سلایق مشتریان در گروه سنی مختلف
  2. ایجاد فضایی امن و در عین حال پر هیجان و مدرن

در بعضی موارد شاید نتوان فضایی بسیار بزرگی برای کافی نت یا گیم نت فراهم نمایید. انتخاب رنگ نکته مهمی در جذابیت آن می باشد. در این صورت با استفاده از رنگهای قرمز، زرد، مشکی و یا آبی و نیز  دکوراسیون مناسب و مدرن می‌توانید مکان مناسب برای این حرفه را به مشتریان ارائه نمایید.

برای جذابیت در طراحی و دکوراسیون برای گیم نت یا کافی نت باید به عوامل زیادی دقت نمود که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از صندلی مخصوص گیمینگ از مهمترین مورد در طراحی گیم نت می‌باشد. که این صندلی‌ سبب می‌شود که استفاده کنندگان بعد از مدت طولانی از بازی خسته نشوند لذا احساس راحتی داشته باشند که علاوه بر خاص بودن فضا به سوددهی کافی نت یا گیم نت شما کمک مینماید. بنابراین در انتخاب صندلی همچنین خرید آن بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  2. مرحله بعد تعبیه نمودن یک کافه یا بوفه در کافی نت یا گیم نت جهت ایجاد فضایی برای استراحت ذهنی بسیار کاربردی می‌باشد. البته این موضوع زمانی قابل اجراست که شما مشکل کمبود فضا را نداشته باشید.
  3. بهتر است دیوارهای گیم نت خود را با کاغذهای دیواری و تابلوهای جذاب بپوشانید که همین امر در جذب مشتری بسیار موثر است. بعنوان مثال استفاده از پوسترهای بازی ها بروز دنیا و نیز شخصیتهای قهرمان بازی‌ها و ... ایده خوبی است که اغلب طراحان آنها را مقابل درب ورودی و یا فضاهای پشت مانیتور و تلویزیون نصب می‌کنند.
  4. استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای منطبق بر بازی‌های روز همچنین مناسب نوجوانان سبب می‌شود طراحی و دکوراسیون برای گیم نت یا کافی نت بسیار جذابتر شود.
  5. همانطور که گفته شد رنگ‌ها در طراحی و دکوراسیون گیم نت یا کافی نت بسیار تاثیر گذارند. لذا استفاده از رنگهای خاص و جذاب در این فضاها از مهمترین گزینه‌های انتخاب رنگ می‌باشد.
  6. بهتر است در طراحی و دکوراسیون گیم نت یا کافی نت از کیبورد گیمینگ استفاده کنید زیرا این کیبوردها نسبت به کیبوردهای معمولی از استقامت بالاتری برخوردار بوده بنابراین به دلیل استفاده بیش از حد از طول عمر بالاتری برخودار خواهد بود.
  7. برای نورپردازی در گیم نت نباید از نورهای شاین و مستقیم استفاده کنید. بهتر از نورهای مخفی ترجیحا رنگی استفاده نمایید این ایده در جذاب شدن فضا شما نقش موثری دارد.
  8. در گیم نت به دلیل بازی های تیمی بهتر است از مبل راحتی دو نفره بکار ببرید تا فضایی مناسب برای بازیهای تیمی در گیم نت وجود داشته باشد که افراد از هیجانات ناشی از بازی تیمی لذت بیشتری ببرند.

     طراحی گیم نت بازی های تیمی
  9. در کافی نت باید برای هر مشتری فضای مخصوصی وجود داشته باشد که هر کدام از افراد به مانیتور خود تسلط کافی داشته باشد و قابل دید برای دیگران نباشد. در این مورد استفاده از میز تک نفره بسیار مناسب می‌باشد.
  10. چیدمان صحیح و درست گیم نت یا کافی نت مبنای اصلی در جذب مشتری می‌باشد بطوریکه می توانند علاوه بر جذابیت، نظم کافی به مکان ببخشد.